لیبل پشت برچسب دار (Label Backing) نوعی برچسب با پشت چسبناک است که برای استفاده در انواع محصولات و بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برچسب دارای پشت چسبناک است که به راحتی به سطح مورد نظر مانند بطری ها، جعبه ها، قوطی ها و … چسبیده و باقی می ماند.

برخی مزایای استفاده از لیبل پشت برچسب دار:

قابلیت چسبندگی بالا و نصب آسان بر روی سطوح مختلف

مقاومت در برابر آب، روغن و مواد شیمیایی

قابلیت تولید با طرح های متنوع و گرافیک های جذاب

امکان استفاده برای بسته بندی های تکی یا حجیم

دوام و مقاومت بالا در شرایط مختلف

با توجه به کاربردهای متنوعی که این نوع برچسب دارد، می تواند در صنایع مختلفی مانند مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنعتی و … مورد استفاده قرار گیرد. برای اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان مرتبط مشورت کنید.

لزوم معرفی یک محصول

با توجه به این مقدمه ، معرفی محصول در شرف نشر و فروش و همچنین شرح ساختار آن ، همواره یکی از اصلی ترین نکاتی بوده است که مد نظر تولید ، وارد یا صادر کنندگان و همچنین مصرف کنندگان انتهای زنجیره تامین قرار داشته است .

این اطلاعات که به طرق مختلف منتقل می شوند ، به مصرف کننده مواد شیمیایی از ترکیبات آن ، محل نگهداری و بهینه ترین روش مصرف ماده ، به خریدار البسه از نحوه ایده آل شستشو و نگهداری آن ، به مصرف کننده مواد غذایی در مورد نام تجاری یک محصول ( به عنوان شناسنامه کار و تبلیغ برند مورد نظر ) ، مواد تشکیل دهنده و نوع افزودنی های مجاز آن و همچنین بر روی محصولی الکترونیکی مشخصات فنی دستگاه به منظور تطابق نرم افزارهای نصب شده روی آن یا عدم سوء استفاده از محصول مذکور اطلاعاتی را می داد .

این مثال‌ در کنار صدها نمونه دیگر به بهبود تجربه مصرف کننده کمک کرده و سبب می‌شد تا وی پیش از خرید یا استفاده از محصولی در مورد آن اطلاعاتی را کسب نمایند . اطلاعات مذبور می توانست در قالب‌های مختلفی به مخاطب ارائه شود که از مهمترین آن ها می توان به بروشور ، کاتالوگ ، تبلیغات جرایدی و سایر روش های مکتوب اشاره کرد .

لیبل پشت برچسب دار

در این میان چنانچه تولیدکننده از هر تبلیغی برای ارائه این اطلاعات استفاده می کرد ممکن بود که همیشه ابزار تبلیغی مد نظر وی در دسترس مشتریانش نباشد . به عنوان مثال چنانچه شما تلفنی همراه جدیدی خریداری کرده و در شرایطی نامساعد در بیرون از منزل به یک راهنمایی از طرز کار آن نیاز داشته باشید ، نمی‌توانید همه جا از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید .

این عوامل سبب شدند تا تولیدکنندگان تصمیم بگیرند تا توضیحات مدنظرشان را به نحوی به محصولات خود الصاق کنند تا مصرف‌کننده هر کجا که لازم بود اطلاعات را ببیند بسادگی با آن دسترسی داشته باشد . حال اینکه برخی تولیدکنندگان این اطلاعات را به طرق مختلف بر روی محصولات مختلف حک می‌کردند .

در رایج ترین حالت اتصال داده ها به محصول که موضوع بحث ماست ، این اطلاعات را در مواردی بواسطه لیبل های پشت برچسب دار یا سایر محصولات مشابه به کالای مورد نظر می چسباندند .

لیبل پشت برچسب دار | مارون رولکاربرد لیبل ها

لیبل پشت برچسب دار در حقیقت با چسبیدن به خود محصول یا بسته‌بندی آن اطلاعاتی در مورد مواد سازنده ، بایدها و نبایدهای مصرف ، کشور تولید کننده یا مجموعه سازنده محصول و مجموعه اطلاعاتی که همه روزه می توانیم روی بسته های مواد غذایی ، شوینده ، مواد صنعتی ، محصولات الکترونیکی و مجموعه سخت افزارها و کالاهایی که با آن ها در ارتباط هستیم ببینیم ، به مشتری منتقل می کند .

با وارد شدن به دنیای لیبل های پشت برچسب دار خواهیم دید که خود این محصولات نیز دارای زیر شاخه های فراوانی بوده و به صرف اینکه ما در مورد لیبلی برچسبی صحبت می کنیم نباید تک محصولی که مشتمل بر زمینه ای ساده و فونتی قدیمی بر روی برگه ای در ابعاد کوچک است به ذهن ما خطور کند .

در خصوص گستره چاپ طرح ها ، نوشته ها و همچنین رنگ های گوناگونی که روی این محصولات نقش می بندند می توان ادعا کرد که تقریباً هیچ محدودیتی برای لیبل پشت برچسب دار وجود نداشته و هر آنچه که بتوان بر روی نمایشگر یک دستگاه هوشمند دیجیتالی دید ، بر روی این برگه ها چاپ می شوند . لیبل های پشت چسب دار دارای انواع مختلفی هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برچسب اموال ، برچسب ژله ای ، کاغذی ، پلی کربنات ، پی وی سی ، شیشه‌ای مات ، دودی ، شبرنگ دو بعدی و سه بعدی اشاره کرد .

برای سفارش لیبل محصولات، چاپ لیبل پشت برچسب دار، ریبون لیبل، چاپ برچسب، لیبل متال، ریبون وکس، ریبون رزین، لیبل کاغذی ، لیبل صدفی، ریبون حرارتی از سایت مارون رول اقدام نمایید.

ویژگی های لیبل پشت برچسب دار چیست؟

لیبل پشت برچسب دار (Label Backing) دارای ویژگی های متنوعی است که آن را برای استفاده در انواع کاربردها مناسب می کند. برخی از ویژگی های اصلی این نوع برچسب عبارتند از:

چسبندگی قوی

لیبل پشت برچسب دار دارای پشت چسبناک قوی است که به راحتی به سطوح مختلف مانند شیشه، پلاستیک، فلز و… می چسبد و از جدا شدن آن جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر شرایط محیطی

این برچسب ها در برابر آب، روغن، حلال ها، نور خورشید و سایر عوامل محیطی مقاوم بوده و دوام بالایی دارند.

قابلیت چاپ

لیبل های پشت برچسب دار قابلیت چاپ با کیفیت بالا را داشته و می توان طرح ها و گرافیک های متنوعی را بر روی آن ها به نمایش درآورد.

انعطاف پذیری

این برچسب ها نسبتا انعطاف پذیر هستند و می توانند به راحتی بر روی سطوح منحنی یا نامنظم نیز نصب شوند.

قابلیت برش و فرم دهی

لیبل های پشت برچسب دار را می توان به اشکال و اندازه های متنوعی برش داد و فرم دهی کرد.

شفافیت و براقیت

بسیاری از این برچسب ها به صورت شفاف و براق تولید می شوند که ظاهر زیبایی به محصول می دهند.

سازگاری با محیط زیست

برخی از این برچسب ها از مواد اولیه سازگار با محیط زیست ساخته می شوند.

این ویژگی های منحصر به فرد این نوع برچسب را برای استفاده در محصولات متنوع بسیار مناسب می کند.

چاپ لیبل برچسبی

در دهه های گذشته چنانچه از محل زندگی یا کار خود بیرون می آمدیم ، بر روی درب و دیوار آن برچسب های متعددی از سوی جریان بالادستی روخانه تامین با مضامینی گوناگون مشاهده می‌کردیم که عموماً با شرح کوتاهی از فعالیت یک مجموعه یا محصولاتی که ارائه می دهد به انضمام شماره تلفن خود در پی تبلیغ کارشان ( باربری ، تخلیه چاه ، تاکسی سرویس ، لوله کشی ، خدمات ساختمانی و … ) بود .

اگرچه در سال‌های اخیر به دلیل وجود و رونق یافتن راه های جدید تبلیغاتی و همچنین پیگرد های قانونی این ناهنجاری ها کمتر شاهدشان هستیم ، اما هنوز هم می‌توان در کسوت جدیدتری این نوع تبلیغات را دید . به عنوان مثال زمانی که در یک پیاده‌رو در محله خود قدم میزنید ، بر روی زمین برچسب های متعددی در اندازه های A5 یا A6 را خواهید دید که با گرافیکی قوی تر و طراحی جذاب تر حاوی اطلاعات بیشتری بوده و به تبلیغ کار یک مجموعه می پردازد .

اینگونه تبلیغات که خود زیر مجموعه ای از لیبل پشت برچسب دار محسوب می شود از اندازه ۱×۲ سانتی متر تا ۵۰×۷۰ سانتیمتر قابل چاپ هستند ، لذا چنانچه برچسبی مابین مقادیر مذکور می‌بینیم باید بدانیم که آن نیز جزئی از زیر مجموعه‌های لیبل پشت برچسب دار محسوب می شود .

انواع لیبل ها

لیبل های پشت چسب دار (PSA Label) انواع متنوعی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت .

انواع لیبل | مارون روللیبل کاغذی

اولین نوع از انواع مختلف لیبل های پشت چسب دار Paper Label یا لیبل کاغذی است. لیبل های کاغذی خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که به عنوان مثال می توانیم به انواع لیبل های کاغذی تمام گلاسه ، نیمه گلاسه و مات اشاره کنیم که وجه تمایز انواع این لیبل ها به مقدار پوشش روی سطح یا کوتینگ آن ها بستگی دارد.

از نظر لایه زیرین یا همان لاینر لیبل پشت چسب دار عموماً در ۲ رنگ سفید یا زرد می باشد. در واقع لیبل های پشت چسبدار کاغذی را می توان پس از فرایند چاپ با هر رنگی که مشتری مد نظر دارد تولید کرد. از نظر کشور تولید کننده ، این برچسب ها از کشورهای متنوعی وارد بازار می شوند که از جمله می توان به فنلاند، ایتالیا و آلمان اشاره نمود.

بیشترین مصرف این نوع لیبل های پشت چسبدار کاغذی در صنایع نساجی و پوشاک می باشد و روش استفاده به این شکل است که برند های مختلف از این برچسب ها جهت شناساندن محصولات خود به مردم استفاده می کنند. صنایع مختلف دیگری مانند صنایع غذایی ، آرایشی  و بهداشتی نیز از این لیبل های پشت چسبدار کاغذی استفاده می کنند. نمونه کاربرد آنها به این شکل است که می توان با استفاده از این برچسب ها یک بار کد منحصر به فرد برای هر کالا تعریف نمود . این کار باعث می شود از مشکلاتی مانند ارسال اشتباه کالا جلوگیری شده و همچنین به سادگی از میزان موجودی کالا مطلع شد.

لیبل متال

دومین نوع از انواع لیبل پشت چسب دار لیبل های متال می باشند. این لیبل ها از نوعی آلیاژ فلز ساخته می شوند که مقاومت بسیار بالایی در عوامل محیطی مانند کشیده شدن دارند. همچنین این لیبل ها در برابر سرما تا منفی ۴۰ درجه سانتی گراد مقاومت می کنند و تمام خواص خود از جمله چسبندگی پشت لیبل را حفظ می کنند.

این مقاومت در برابر گرما نیز وجود دارد و تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد ادامه خواهد داشت. از دیگر ویژگی های برچسب Metal ضد خش بودن آن و استحکام در مقابل انواع شوینده های قوی می باشد. موارد استفاده این لیبل ها بیشتر در زمینه لوازم خانگی و همچنین لوازم خودرو و الکترو موتور ها می باشد که عموماً مشخصات محصول را بر روی آن درج می کنند.

برچسب های PVC

از انواع دیگر لیبل ها می توان به برچسب های PVC اشاره نمود که از جنس پلیمر شفاف با بستر سفید و حتی متالایز در بازار به فروش می رسند. از ویژگی های این لیبل ها مقاومت بالای آنها در مقابل حرارت است ؛ این برچسب ها می توانند حرارتی تا ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل کرده و همچنین از مقاومت کشسانی بالایی نیز برخوردار می باشند.

از آنجایی که این لیبل ها در مقابل عوامل محیطی همچون رطوبت ، گرما و نور مستقیم خورشید مقاوم هستند در صنایع مختلفی از آنها استفاده می شود. به عنوان مثال در مورد کاربرد لیبل پشت برچسب دار PVC می توان به صنایعی همچون تولید مواد غذایی ، خودرو ، پوشاک و موارد مختلف دیگری اشاره نمود.

لیبل های شفاف

لیبل های شفاف یا ترانسپارنت انواع دیگری از لیبل ها هستند که از جنس های پلیمری پلی پروپیلن PP یا پلی اتیلن PE ساخته می شوند. انتخاب جنس دقیق این لیبل ها متناسب با کاربرد آن ها انجام می شود. این لیبل ها بیشتر در صنایع و لیبل هایی که بر روی شیشه چسبانده می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرند.

لیبل های امنیتی

لیبل های امنیتی یا Security Label نوع دیگری از برچسب ها می باشند که دارای تنوع زیادی در فرایند تولید و متریال سازنده آنها هستند. این لیبل ها در میان عموم و در بازار فروش با نام های لیبل گچی و گاهی لیبل اموال نیز شناخته می شوند. شاید بتوان گفت که بسیاری از هولوگرام هایی که بر روی بسته های کالاهای مختلف می بینید از همین نوع می باشند.

از ویژگی های منحصر به فرد این نوع از لیبل پشت برچسب دار می توان به تخریب پذیری آن اشاره کرد که به هنگام کندن آن ، به صورت کامل تخریب شده و یا در برخی موارد نوشته و متن مخصوصی بر روی محصول ظاهر می گردد. امروز این برچسب های امنیتی را می توان بر روی بسته بندی های انواع کالاهای مختلف مانند تلفن های همراه ، دی وی دی های اوریجینال و بسیاری از محصولات دیگر مشاهده کرد.

برچسب های Void

برچسب های Void نوعی دیگری از لیبل ها هستند که در زمره لیبل های امنیتی قرار می گیرند. مشخصه بارز این لیبل ها این است که پس از آنکه از روی سطحی کنده می شوند کلمه Void از آنها بر روی سطح باقی می ماند و به این ترتیب آن لیبل دیگر از اعتبار ساقط می شود. لازم به ذکر است که این کلمه قابل تغییر است و در زمان طراحی می توان کلمه دلخواه را جایگزین آن کرد.

لیبل امنیتی مارون رولبرچسب اموال

یک مجموعه بزرگ دولتی یا خصوصی را در نظر بگیرید که دارای ده ها کارمند در ساختمانی چند طبقه بوده و در راستای تحقق اهدافش ملزم به تأمین نیازهای سخت افزاری این افراد در راستای انجام کارشان می باشد .

در همین رابطه همه این کارمندان به میز و صندلی ، کامپیوترهایی مخصوص خود ، یک دستگاه تلفن سنترال یا ماشین آلاتی اداری مانند پرینتر ، اسکنر ، فکس و دیگر تجهیزاتی که به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرند نیاز دارند .

از یک سو برآورده کردن این نیاز ها مستلزم تخصیص بودجه و صرف هزینه بوده و از سویی دیگر با توجه به اینکه یک مدیر یا سرپرست از تعداد و ارزش دارایی های مذکور مطلع نیست ، احتمال جابجایی ، فقدان یا سرقت این اموال وجود داشته و نمی توان فرد مسئول این نابسامانی را شناسایی کرد. در نهایت اینکه باید عاملی برای شناسایی و ثبت این محصولات وجود داشته باشد .

برچسب اموال به عنوان لیبل جدایی ناپذیری که روی اشیای مذکور چسبیده و جدا نمی شود ، از این سو سبب می گردد تا هر محصول با پذیرش کدی منحصر بفرد شناسنامه دار شده و دارایی های این مجموعه ذکر شود و از سویی دیگر این فرصت به افراد سوجو داده نشود تا از شباهت این محصولات با نمونه های دیگر سوء استفاده کنند .

لیبل ژله ای

عموم برچسب هایی که با آن ها سروکار داریم به اندازه ای نازک بوده و روی سطح پخش می شوند که عملاً می توان از ضخامتشان چشم پوشی کرد . این در حالیست که در برخی لیبل هایی که عموماً دارای ظاهر جذاب تری بوده ، در جایگاه های خاص تری مورد استفاده قرار گرفته و مبلّغ مجموعه هایی با کلاس کاری بالاتری نسبت به رقبایشان هستند ، شاهد لایه ای شیشه ای و برجسته روی آن ها هستیم.

اگر یک لیبل را به یک برگ تشبیه کنیم ، این لایه پلی اورتانی که ارتفاعش تا ۳ میلی متر نیز می رسد همانند شبنمی صبحگاهی عمل کرده که علاوه بر اعطای وضوح بیشتر به سطح زیرین خود ، نظر مخاطبین بیشتری را نیز به خود جلب می کند .

لیبل های شیت و رولی

در سایر زیر مجموعه ها این ویژگی های فیزیکی یک محصول بود که سبب می شد تا به عنوان شاخه ای مجزا در امر چاپ لیبل پشت برچسب دار مطرح شود ، اما لیبل پشت برچسب دار شیت و رولی با اندکی تفاوت شناخته می شوند . در این نوع تقسیم بندی عملاً لیبل های مورد نظرمان می توانند با هر روشی تولید شده و در هر کسوتی خودنمایی کنند ، اما آنچه که در اینجا مهم است نوع عرضه و تحویل این محصولات به مشتریست .

در لیبل های Sheet ، همانطور که از نامشان مشخص است برچسب ها در قالب صفحاتی با ابعاد استاندارد که روی هرکدام تعداد مشخصی برچسب قابل استفاده وجود دارد ارائه می شوند ، در حالی که در Roll ها همه برچسب ها حول محوری از یک زمینه پیوسته قرار داشته و در حوزه‌هایی مانند صنایع دارویی ، غذایی ، آرایشی و بهداشتی ، الکترونیکی و سایر زمینه هایی که نیازمند مصرف سریع و پرتعداد از این محصولات هستند مورد استفاده قرار می گیرند .

در ادامه گفتنیست که در نمونه هایی که حاوی برچسب هایی منحصر به فرد بوده (مانند لیبل های گچی با کد های ترتیبی) یا دارای سطوحی برآمده هستند (مانند نمونه های ژلاتینی) از شیت ها برای انتقال این محصولات استفاده می شود .

لیبل های شیت و رولی

برچسب هایی با چاپ اسکرچ

با وجود کارت های شارژ تلفن های اعتباری ، کارت های اینترنت قدیمی یا برخی لیبل های قرعه کشی کمتر کسی را می توان یافت که اوراقی حاوی یک رمز عبور یا نامی کاربری در ورای لایه ای مات و کدر اما قابل خراش را ندیده باشند .

می دانیم این پدیده ها که نام خود را از “اسکرچ” به معنای خراش گرفته اند ، با ممانعت از دیده شدن مطالب زیرین خود توسط عموم ، این امکان را به مالک اصلیشان می دهند تا اولین نفری باشد که اطلاعات آن را دیده و از سویی دیگر سبب می شود تا در صورت مخدوش بودن ، خبر از وقوع یک سوء استفاده یا از بین رفتن ارزش و اعتبار این پدیده به دارنده بالقوه خود بدهد .

در ادامه گفتنیست که با امکان اعمال این روش روی لیبل های چاپی می توان نوع جدید و کم نظیری از برچسب ها را تولید و روانه بازار کرد.

لیبل پشت برچسب دار در قطع های نا متعارف

می دانیم که محبوب ترین اوراق با استاندارد بین المللی که در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند برگه های A4 و A5 می باشند . در همین رابطه بسیاری از مجموعه ها تمایل دارند تا لیبل چاپی آن ها مرز ابعاد استاندارد و معمول را درنوردیده و با تولید در ابعادی نامتعارف و بزرگ ، عملاً در قالب یک استیکر خودنمایی کنند .
با توجه به اینکه در تولید این محصولات محدودیت خاصی وجود ندارد می توان گفت که گاه شاهد چاپ لیبل هایی در این ابعاد (هرچند که شاید دیگر نتوان آن ها را لیبل نامید) هستیم.

لیبل پشت برچسب دار مارون رول

مارول رول به عنوان تولید کننده لیبل های پشت چسبدار – به صورت رول و شیت – با بیش از ۷۰۰ سایز و قالب متنوع ، تولیدات خود را در متریال های کاغذی ، صدفی ، حرارتی ، متالایز ، متال ، شبرنگ (اموال) ، ترنسپارنت ، تای وگ ، وید ، اسکرچ ، لایه شوینده و … در ابعاد و سایزهای مختلف ارائه می دهد .

همچنین این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز و دستگاه های تمام اتوماتیک خود ، ظرفیت تولید روزانه ۱۰٫۰۰۰ متر مربع لیبل پشت برچسبدار را دارد .

مارول رول به واسطه دستگاه تمام اتوماتیک فلسکو (تاور) آماده پاسخگویی و رفع نیازهای صنایع دارویی ، آرایشی و بهداشتی ، شوینده ، غذایی و … می باشد .

قابلیت های چاپ

  1. چاپ انواع متریال های کاغذی ، حرارتی ، صدفی ، متالایز ، متال ، شبرنگ (اموال) ، ترنسپارنت ، تای وگ ، وید ، اسکرچ ، لایه شونده و …
  2. تا ۷ رنگ چاپ
  3. رول و شیت
  4. چاپ پشت و رو لیبل (دیلم ریلم)
  5. چاپ انواع گرم کوب (طلاکوب و نقره کوب)
  6. چاپ بلک مارک
  7. چاپ روی زیره
  8. چاپ ۱۰٫۰۰۰ متر مربع در روز
  9. چاپ تم پلات (تک رنگ)

روش‌ چاپ یک لیبل ارزان

در همین ابتدا لازم به تأکید است که چاپ یک لیبل ارزان به معنی چاپ لیبلی بی کیفیت نیست، بلکه در مسیر طراحی و تولید این محصولات نکاتی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به ارزان تمام شدن مبلغ نهایی منجر شود .

به عنوان مثال چنانچه شکل و ابعاد لیبل مورد نظر سفارشی و خیلی خاص باشد لازم است تا برای آن قالبی اختصاصی طراحی و ساخته شود، حال اینکه اگر از میان قالب‌های فعلی و موجود یکی را برگزیده و کار خود را بر مبنای آن‌ها پیش ببریم، هزینه ساخت این محصول متوجه ما نخواهد شد .

از سویی دیگر تعداد این لیبل‌ها در قیمت نهایی بسیار موثر است. یادمان باشد که تعداد بیشتر، به ظاهر عددی بیشتری را از حساب ما کم می‌کند، اما توجه به سیاست‌های فروشنده (شرایط فروش، تخفیف و …) موجب می‌شود تا هزینه نهایی به ازای هر محصول بسیار کمتر شود .

تأثیر تعداد بر روی قیمت لیبل‌ها

فرض کنید برای چاپ ۱۰۰۰ عدد لیبل باید مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ ریال پرداخت کنیم، این در حالیست که اگر محاسبه قیمت به صورت تناسبی محاسبه می‌شد باید برای ۲۰۰۰ عدد لیبل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال پرداخت می‌کردیم، اما می‌بینیم که این عدد روی ۸۰۰٫۰۰۰ ایستاده است .

با محاسبه‌ای ساده خواهیم دید که در حالت اول قیمت هر محصول برای ما ۵۰۰ ریال شده در حالی که در حالت دوم این عدد به ۴۰۰ ریال رسیده است، در نتیجه افزایش تیراژ به سرشکن شدن و کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود .

در مثالی دیگر فرض کنید هزینه ساخت یک قالب ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است؛ در چنین شرایط اگر فقط قصد چاپ ۱۰ لیبل را داشته باشیم بدین معماست که به ازای هر لیبل ۳۰۰ هزار ریال فقط هزینه طراحی و ساخت قالب داده‌ایم، حال اینکه اگر این تعداد به ۱۰٫۰۰۰ عدد برسد هزینه سرشکن شده به ازای هر محصول ۳۰۰ ریال شده که به وضوح مقرون بصرفه‌تر می‌باشد .

خدمات تکمیلی

گاهی هزینه‌های سنگین چاپ لیبل پس از اینکه چاپ آن به انتها رسیده است به ما تحمیل می‌شود! به عبارتی دیگر گاهی ما با لمینت یا سلفون کردن کارت یا لیبل‌های چاپی، طلاکوب کردن آن‎ها، ایجاد فرورفتگی و سطوح غیر هم سطح و … موجب افزایش قیمت این محصولات می‌شویم که طبیعتاً عدم استفاده از این تکنیک‌ها به بهینه شدن هزینه‌ها کمک می‌کند .

 تاثیر لیبل‌های پشت برچسب‌دار در فروش و بازاریابی

وجود نگاره‌های پشت برچسبدار بر روی محصولات مختلف مرز بین محصولات مرغوب و استاندارد را با کالاهای تقلبی و بی شناسنامه مشخص می‌کنند . در همین رابطه اگر بهترین مواد خوراکی، نوشیدنی یا آرایشی و بهداشتی دنیا را در بسته‌ای ناشناس به شما عرضه دارند، باتوجه به اینکه ماهیت آن معلوم نیست شاید از مصرف آن‌ها سر باز بزنید .

حال اینکه ممکن است تمایلمان به مصرف محصولی فاقد این ویژگی‌ها اما دارای بسته‌بندی یا تبلیغات جذاب بیشتر از مورد قبل باشد . لیبل‌های پشت برچسب‌دار با نمایش نماد تجاری، نام و مشخصات محصول، مجوزها، بارکد، میزان انرژی، مواد تشکیل دهنده و … همه اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده یا مشتریان را به آنان داده و بدین ترتیب به امر فروش کمک می‌کنند .

چند نکته مهم در خصوص چاپ لیبل پشت برچسب دار

  • اگرچه مجموعه‌های زیادی توانایی طراحی و چاپ لیبل‌های مورد نظر ما را دارند، اما گزینه‌ای را در بین آن‌ها باید انتخاب نمود که دارای سابقه و رزومه‌ای پر بار بوده، قابلیت چاپ در تیراژهای بالا را داشته باشد، قیمت آن به تناسب تعداد کارها مقرون بصرفه بوده، تنوع محصولات داشته و بتواند لیبل‌هایی از جنس‌های گوناگون تولید کند، تجهیزات لازم برای برش‌های خاص را داشته، بتواند لیبل‌های مذکور را با روکش‌های خاص مانند سلفون یووی تولید نماید و نهایتاً قادر به عرضه لیبل‌های مرکب با متدهای روز دنیا باشد .

این در حالیست که همواره باید به تعهد، خوشنامی ، خدمات پس از فروش و سایر مسائل مهمی که جنبه کمّی ندارند نیز توجه شود!

  • ما در مجموعه مارون رول متقاضیان فراوانی را می‌بینیم که در پی چاپ لیبل پشت برچسب دار ارزان هستند. در همین رابطه باید گفت که ارزانی همواره به معنی کیفیت پایین یک محصول یا خدمت نیست، بلکه گاهی این ارزانی نسبی با حذف برخی گزینه‌های اضافه و غیر ضروری پدیدار می‌شود !

به عنوان مثال چاپ و استفاده از لیبلی با برش و روکشی خاص بسیار مطلوب بوده و به نوبه خود نظر مخاطبین را هم جلب می‌کند، اما می‌توان با حذف آن‌ها و بهره مندی از قالبی آماده، این هزینه را کاهش داد .در نتیجه شما می‌توانید با انتخاب یک طرح که نیاز به ساخت قالبی جدید ندارد، از لیبلی ارزان‌قیمت (مثلاً کاغذی) و دارای چسبی قوی استفاده نمایید .

در تکمیل این صحبت‌ها باید به این نکته هم اشاره کرد که قیمت لیبل پشت برچسب دار علاوه بر جنس و شکل برچسب به اندازه، تعداد و خدماتی تکمیلی نظیر نیم‌تیغ شدن نیز بستگی دارد که شما می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصین ما به نقطه‌ای بهینه برای آن برسید.

چند نکته مهم در خصوص چاپ لیبل پشت برچسب دارپیش از چاپ لیبل باید به چه نکاتی توجه شود ؟

با صرف نظر از طرح، نوع برش یا ابعاد یک برچسب، توجه به این نکته هم مهم است که از این محصول قرار است در چه جایگاهی استفاده شود . به عنوان مثال لیبلی که قرار است بر روی بطری مایعی خوراکی چسبانده شده و در یخچال قرار گیرد نمی‌توان همان برچسبی باشد که قرار است با تابش مستقیم نور خورشید تیرباران شود .

پر واضح است که زمینه چسبیدن لیبل هم در انتخاب این محصولات مهم است . به عنوان مثال شیشه، پت‌، مقوا، محصولات پلاستیکی یا فایبرگلاسی ، بدنه فلزی یک خودرو و … دارای قدرت جذب یکسانی نیستند، در نتیجه باید با لیبل‌هایی دارای چسبندگی مشخص و دارای تست چسبی با نتیجه قابل قبول برای تجهیز آن‌ها استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up